100% Made in Tel Aviv

mercredi 9 novembre 2011

The Omanoot Project in Israel

There are some projects you have to talk about... There's some projects which are just beautiful ! Omanoot is one of them. Omanoot is the Hebrew word for Art. The best is that I met with one of the manager of Omanoot by "chance".
The story is like that : it's the "colleague 
of the husband of a designer I love and met (guess which one?). And crossed connexion, we are going the same lectures every week.... But we talked together before we knew that we go every week at the same lecture ! So sometimes it's just meant to be.
Anyway, the leitmotiv of Omanoot is "Israel through art". And I found myself very much looking the same because "I feel" like my blog is : Israel through fashion, Israel through design, Israel through Lifestyle. 
People : we love Israel and we are not only in a political complicated country. We are also, and especially in Tel Aviv in one of the most energizing and creative country.
Let's cut it here... Enough! 
Omanoot is an online shop, selling Israeli art, music, movies all over the world....
Omanoot is also a non-profit organization which offers to kids the opportunity to learn about Israel and religion through art. So teacher, look at that you've got tools to teach !
And Omanoot is also a great idea of Art Tours in TLV and more to come...




You can't miss it ! Connect yourself to this great platform.





Je sais frenchy french, je sais, je sais... L'anglais, le français ! J'essaye de m'améliorer.... J'ai raison ? Je devrais commencer par le français ? Bon, next time ! Promis!!!
Et puis mes chers Français francophones, plus je vous vois et mieux vous parlez l'anglais... Bravo !
Bref, tout cela pour en venir au projet Omanoot,(qui signifie Art en français) un projet dont je me dois de parler.... Tout d'abord parce que l'idée est magnifique : "Israel through art". Soit Israël par le biais de l'art. Et là je dois dire que moi-même je me sens comme Omanoot... Poser un regard plus design, plus artistique, plus fashion sur IsraëlCe que je regarde et ce que je crie (lol... je ne crie jamais, (et je ne mens jamais)), c'est que nous ne sommes pas dans un pays "Uniquement" politique ! Mais aussi dans un vrai pays et dans une ville - Tel Aviv bien entendu - qui a tout d'une grande, et de l'énergie pour le monde entier !
Tout cela pour vous dire qu'en rencontrant la charmante Pauline, j'ai eu le plaisir d'en savoir un peu plus sur Omanoot qui a plusieurs casquettes :
- Une boutique en ligne qui vend de la peinture, des films, de la musique...
- Des outils pédagogiques sur Israël pour les enfants mais en anglais... qui seront bientôt traduits (vite ! Les maîtresses ne demandent que cela).
- Des "Art tours" ou visites culturelles pour les touristes qui veulent découvrir un Tel Aviv plus culturel.
- Omanoot France est une association à but non lucratif qui a pour vocation de promouvoir les artistes israéliens en France.

Bref de quoi faire... De quoi développer, de quoi apprécier Israël sous un nouveau jour !

Connectez-vous à Omanoot... C'est pro et ça promet !







Aucun commentaire: